کارمزد سرویس‌‌ شارژ اضطراری توسط سازمان تنظیم مقررات ارتباطات تعیین شده است

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، برخی کاربران در بخش فارس من از سرویس اعتبار اضطراری موبایل گلایه دارند و آن را به بانکداری اضطراری اپراتور موبایل تشبیه کرده‌اند.

این کاربر نوشته: «شرکت همراه اول به مشتریان خود اعتبار اضطراری می دهد و دامان خود و مشتریان را به شبهه ربا آلوده می‌کند. مسئله اینجاست که این اعتبار را تحت عنوان وام لحاظ کرده و بعداً با کارمزد اضافه از حساب مشتریان کسر می‌کند. این کار شبهه جدی ربا دارد. مگر همراه اول برای مابقی خدماتش کارمزد دریافت می‌کند که برای این حدود ۶٫۶۶ درصد کارمزد می‌گیرد. کارمزد بانک ها هم این قدر نیست. کارمزد هم اگر باشد باید یک عدد دقیق باشد.از طرفی همراه اول می‌تواند خدمات اضطراری خود را به صورت نسیه نه قرض و وام به مشتریان بفروشد. مثلاً بگوید ۵ دقیقه مکالمه اضطراری، ۱۰۰۰۰ ریال اگر در حالت عادی خرید نقدی ۵۰۰۰ ریال بوده و مشتری انتخاب می کند که بخرد یا نخرد.»

پیگیری فارس از اپراتور

خبرنگار فارس این موضوع را از همراه اول پیگیری کرده است.

این اپراتور در پاسخ به این انتقاد اعلام کرد: «این سرویس در تمامی اپراتورها مشترک است و در هر اپراتور با نام‌ مشخصی به مشترکان ارایه می‌شود. کارمزد تمامی سرویس‌های مشخص است و پیش از استفاده از سرویس به مشترکان اطلاع‌رسانی می‌شود؛ کارمزد تمامی سرویس‌های اپراتورها از جمله این سرویس توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تعیین می‌شود و مرجع تعیین کارمزد اپراتور نیست.»

پیگیری دیگر سوژه‌های کاربران در فارس‌ من

پیش از این خبرنگار فارس، سوژه‌های فارس من درباره پیشنهاد تبدیل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به نظام مهندسی ICT، درخواست حل مشکلات شرکت glx و موانع تولید آنها از وزیر ارتباطات، گلایه کارگزاران روستایی از خلف وعده مخابرات در اجرای قانون، شفاف سازی درباره تماس از تلفن ثابت به همراه در قبوض اخیر، درخواست کاربران برای محاسبه صحیح اینترنت نیم بها، تقاضای کاهش تعرفه اینترنت ثابت و همراه از رگولاتوری، اخذ آبونمان تلفن ثابت مخابرات باوجود رای دیوان عدالت اداری، اختلال اینترنت پرسرعت مخابرات تهران، امکان سوء‌استفاده از اطلاعات مشترکان همراه اول، اجرای فیلترینگ پوسته‌های تلگرام، وعده حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی، تغییر روال ثبت گوشی مسافری، گلایه مشترکان از مشکل سرویس ارزش افزوده موبایل، اعتراض مردم به تبانی احتمالی همراه اول و ایرانسل، درخواست کارکنان مخابرات برای اجرای طبقه بندی مشاغل، اعتراض به روش فروشگاه‌های اینترنتی در عودت وجه، اطلاع از موجودی تولیدات داخلی در اپلیکیشن حمایت از کالای ایرانی، گلایه فروشندگان موبایل از رجیستری گوشی‌های مسافری، اعتراض به تخلیه خطوط بدهکار توسط مخابرات و شکایت کاربران از هزینه مکالمه موبایل در اربعین را پیگیری کرده است.

انتهای پیام/ب

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *